Możesz być szybki, ale czy naprawdę wykorzystujesz swój prawdziwy potencjał prędkości? Nie, jeśli nie trenujesz według przedstawionego wzorca . Wykorzystaj te 5 wskazówek w swoim trening, by być naprawdę szybki.

1.Siła

Trening siły jest podstawą w kształtowaniu szybkości. Jeśli jesteś słaby, twoje nogi nie będą generować wystarczającej mocy do poruszania się z dużą prędkością. Nawet wykonując ćwiczenia stricte na poprawę szybkości, nie będziesz szybszy, jeśli brak Ci fundamentalnej siły.Musisz wzmocnić mięśnie ud oraz tułowia. Na dolne partie mięśniowe stosuj ćwiczenia globalne takie jak głęboki przysiad, martwy ciąg czy bułgarski przysiad w wykroku, to one wpływają znacząco na poprawę siły mięśniowej. Wykonuj ćwiczenia z 85-90% CM stosując 4-6 powtórzeń, stosując periodyzację obciążeń. Priorytetem powinna być właściwa technika ćwiczenia a nie kolejne kilogramy na sztandze. Wzmacniając mięśnie tułowia zacznij od aktywacji przepony, bo to ona poprzez synergiczną prace z mięśniem poprzecznym brzucha zapewnia stabilność odcinka lędźwiowego (core).Pamiętaj również o swojej górnej połowie ciała. Silnie i dynamicznie pracujące ramiona pomagają rozwinąć dużą prędkość biegu, pod warunkiem, że Twój tułów jest stabilny i właściwie przekazuje energię ze środka na obwód.

2.Moc

Jeśli zwiększyłeś już siłę swoich mięśni, kolejnym krokiem będzie przerobieniem jej na moc. To właśnie moc przekłada się na dynamikę i szybkość poruszania się. Możesz mieć silne mięśnie ale jak nie przełożysz ich siły na moc, nadal będziesz wolny i przewidywalny na boisku/korcie/parkiecie.Włącz do swojego treningu ćwiczenia takie jak rwanie i podrzut sztangi oraz przysiad ze sztangą z przodu i martwy ciąg zmniejszając obciążenie do 75-80 % CM i zwiększając szybkość wykonania ćwiczenia. Dobrze w treningu ukierunkowanym na poprawę mocy sprawdzają się swingi z kettlebells oraz ćwiczenia plyometryczne jak skoki w dal czy wskoki na podwyższenie.

3.Zwiększ długość kroku

Nie chodzi tu o to byś biegał jak trój skoczek w swojej końcowej fazie boju, tylko byś umiał wykorzystać siłę i moc do przemieszczania się w przód utrzymując optymalną postawę. Wykorzystaj „moc” podłoża do napędzania się, skracaj kontakt stopy z podłożem odbijając się od niego.Popracuj nad mobilnością stawów skokowych i biodra. Ograniczona mobilność będzie wpływała na jakość kroku i sposób przekazywania energii na poszczególne partie ciała

4.Częstotliwość kroku

Więcej nie znaczy lepiej. Nie ma potrzeby byś wykonywał więcej kroków niż jest Ci potrzebne. Jeśli zaczniesz stawiać nie naturalną ilość kroków, skrócisz ruch i stracisz moc, przez co będziesz wolniejszy zamiast szybszy. Skup się na tym, by każdy krok wykonany był we właściwym zakresie ruchu i z należytą mocą. Podczas pracy nad szybkością i częstotliwością stawiania kroków, zwróć uwagę na stabilną pracę tułowia. To klucz do utrzymania jakości biegu.

5.Technika

Właściwa technika zagwarantuje Ci, że praca którą wykonujesz na treningu nie pójdzie na marne. Zwracaj uwagę na każdy element swoich ćwiczeń, wykonuj go z pełną koncentracją. Na początku treningu wizualizuj swój krok biegowy rozbijając go na elementy.

 

Zostaw komentarz

facebook